Feedback amb Júlio César Palacio i La Sadcum
Cicle Feedback amb la Fabra i Coats: Fàbrica de Creació
Creadors de diferents disciplines (música, teatre, dansa) oferiran en cada sessió un “tast” del seu projecte artístic davant el qual el públic podrà comentar, aportar, preguntar… En definitiva, gaudir en primícia del fragment d’un nou espectacle, conèixer com s’ha gestat i aportar als artistes nous punts de vista. La interacció amb el públic s’incorpora com a part del procés creatiu que els artistes duen a terme a la Fabra i Coats: Fàbrica de Creació.
Activitat gratuïta de lliure accés!
De què va
JULIO CÉSAR PALACIO – BIO DATA-X
Bio DATA-X, és el nou projecte musical de l’artista sonor i compositor Julio César Palacio. En directe, es tracta d’una sessió de sonora en format multicanal amb una escolta relacionada amb la bioacústica, la investigació ambiental, els sons ocults de la natura i els paisatges sonors, explorant la relació entre aquests i la seva font física viva a la composició.
LA SADCUM – NAVAJA
NAVAJA es una peça de dansa que es confecciona a partir de codis extrets de plataformes digitals de consum. L’obra presenta un autoretrat escènic sobre poètiques sexo afectives en l’autoaprenentatge dictat per l’algoritme en l’adolescència SADCUM. Cinc personatges denominats LOINKS emmarcats en una demo abandonada a mig programar, emprenen un noviatge on l’autoemulació i la performativitat sostenen la seva existència.
Sobre la proposta: Mons encreuats
Tecnologia per construir mons i tecnologia que construeix mons. O dit d’una altra manera: la tecnologia com a objecte i la tecnologia com a subjecte. No és el mateix. Ni de bon tros. Perquè una cosa és la màquina al servei del desig i una altra ben diferent la màquina que genera el desig.
A les propostes que presenten Julio César Palacio i laSADCUM a la segona sessió FEEDBACK d’aquesta temporada, la tecnologia juga un paper essencial. Però les relacions que estableixen els creadors amb ella difereixen de manera substancial. La qual cosa redunda en un programa doble on aflora, per extrapolació, la complexitat de la nostra relació amb la tecnologia.
En el cas de Bio DATA-X, una obra sonora en format multicanal i acompanyada de visuals, la tecnologia és l’eina que permet a l’artista veneçolà establert a Barcelona enregistrar sons de l’entorn natural, processar les gravacions resultants i emprar-les per construir noves cosmologies aurals; espais especulatius on art i biologia es fonen i confonen generant un aquí —el marc de l’experiència de l’escolta— i un allà —el món fictici recreat mitjançant el so i la imatge— delimitats per la subjectivitat i la imaginació del seu artífex.
Si a Bio DATA-X la tecnologia pot ser entesa com la clau que obre la porta d’entrada a un univers bio-poètic, a “Navaja” s’inverteix l’ordre dels factors i s’altera el producte: en aquesta ocasió, és la bio-poètica —els cossos que ballen— qui dona accés al món tecnològic. No un món fet de tecnologia, sinó un món fet per tecnologia. Un món que és el nostre, però, es qüestiona laSADCUM, potser no ens pertany tant com ens pensem. Aquí, s’apunta a la nova producció de la companyia de dansa fundada el 2019 pel Guillem Jiménez, potser allò que creiem subjectiu, els nostres afectes, anhels i desigs, és en realitat fruit de la instrucció algorítmica. Potser nosaltres no som sinó dades encarnades; dades que hem consumit davant les nostres pantalles des de ben petits. Una altra mena de bio-data.
Oriol Rosell
Organització
Entitat col·laboradora: Fabra i Coats: Fàbrica de Creació
Modera: Oriol Rosell