Feedback amb Júlia Torres i cia.Silvia Batet

Cicle Feedback amb la Fabra i Coats: Fàbrica de Creació

Creadors de diferents disciplines (música, teatre, dansa) oferiran en cada sessió un “tast” del seu projecte artístic davant el qual el públic podrà comentar, aportar, preguntar… En definitiva, gaudir en primícia del fragment d’un nou espectacle, conèixer com s’ha gestat i aportar als artistes nous punts de vista. La interacció amb el públic s’incorpora com a part del procés creatiu que els artistes duen a terme a la Fabra i Coats: Fàbrica de Creació.

Activitat gratuïta de lliure accés! 

De què va
JÚLIA TORRES – KAOSGROC

Kaosgroc: l’autòpsia, s’endinsa en la investigació i producció artística de Júlia i Isaaclaia, movent-se entre les arts visuals, la performance i allò escènic, en el seu transcurs a la Fabra (2020-2024). La peça indaga en els motius i llenguatges de l’acció creativa, la constitució del jo com a artista, i les infraestructures culturals que ho possibiliten, posant èmfasi en els processos de mercantilització de l’obra i de lxs mateixxs artistes. Un anàlisi de camp, una immersió a la ment d’artistes emergents, una crítica sistèmica… un xou?

CIA SILVIA BATET – SACREÉ

Sacrée és un solo de dansa contemporània basat en la Consagració de la Primavera de Stravinsky. Treballa amb idees com la generació, el renaixement, la sacralitat, la ritualitat, la intimitat, la repetició, la fortalesa i la vulnerabilitat; i amb imatges com un cor palpitant, una llavor, un embaràs, un ou. El material físic es basa en la corba, el ritme i la contracció (derivades de tècniques de dansa urbana, com el popping). La peça treballa també amb la geometria, a través de la línia i la creació de reflexos. Sacrée reinterpreta i resignifica els complexos ritmes creats per Stravinsky, en un context electrònic i de bucle. Presenta un cos plàstic i muscular, que té la capacitat de transformar-se contínuament; un cos femení que es mostra dúctil i sòlid alhora, trobant fortalesa en la flexibilitat, i poder en la subtilesa.

Sobre la proposta: Entre el sagrat i el caos

El camp de la llibertat en què es genera la creació artística admet tota classe de confluències i dissonàncies, tensions i harmonies. Les avantguardes projecten els canons en múltiples direccions fins que maneres diferents de concebre suport i missatge acaben trobant-se en un procés comunicatiu de resultats inesperats. És el cas de les dues peces que ens ocupen, concebudes des d’àmbits i llenguatges molt diferents però que, juxtaposades, actuen com un calidoscopi.

Per una banda, Kaosgroc: L’autòpsia és una creació a mig camí entre les arts visuals, la performance i el component escènic. La peça salta entre llenguatges per explorar el tema de la construcció del perfil d’artista, posant èmfasi en els processos de mercantilització que condicionen el món de l’art. Hi trobarem, segons la companyia, “un mestissatge entre una exposició i un xou”, un recull de material expositiu que parteix de l’any 2020, moment a partir del qual Júlia i Isaaclaia comencen a tenir contacte laboral amb l’àmbit artístic i la precarietat que l’acompanya. Amb creadors referents de l’àmbit de la performance com Joan Morey i Candela Capitán, Kaosgroc ens conviden a descobrir un treball que funciona com una “barreja esotèrica”.

En una altra escala se situa el solo de dansa Sacrée de Silvia Batet una peça que s’inspira en La consagració de la primavera d’Stravinsky. El fragment de 20 minuts que veurem a la sessió beu d’idees com la sacralitat, la intimitat, la fortalesa i la vulnerabilitat. Un llenguatge diferent per tractar la clàssica idea de bellesa a través de conceptes elevats. “La premissa implica construir un solo per a una dona en un únic punt”, ens explica Batet en la que és la seva primera peça en aquest format, interpretada per la ballarina Anna Serra. A partir del ritme que planteja Stravinsky, però amb una reinterpretació electrònica des del bucle, Sacrée dona voltes a la idea de repetició, al caràcter ritualista de la presència en escena. Un cos femení que es mostra fort en la flexibilitat i poderós en la subtilesa.

Dues peces ben diferents, però que conflueixen en la importància del llenguatge com a element articulador de la realitat, amb el cos com a disparador de significats. Dos projectes que presentats en paral·lel i amb la ajuda del públic estableixen intercanvi i diàleg.

Manuel Pérez

Organització

Entitat col·laboradora: Fabra i Coats: Fàbrica de Creació
Modera: Manuel Pérez i Muñoz

 

Data

Dimecres 31 gen. 2024
Esdeveniment passat!

Hora

19:00

Tipus d'esdeveniment

Presencial

Ubicació

Fabra i Coats: Fàbrica de Creació
Barcelona
Entitat col·laboradora

Crític/a

Manuel Pérez i Muñoz