Postfunció amb La Phármaco
Després de la funció, us proposem un col·loqui per reflexionar sobre la proposta i el seu procés de creació amb la companyia i amb un professional de la crítica escènica.
Sobre l’espectacle: Toná
Aquesta preciosa peça de folklore andalús indaga sobre la fugacitat, la mort i la memòria; perquè ballar la mort és la millor manera de celebrar la vida, una catarsi individual i col·lectiva.
TONÁ sorgeix en els viatges a Màlaga per a visitar al seu pare, bastant malalt. A la seva casa, on va criar-se, es va retrobar amb referències, icones, símbols que tenia gairebé oblidats. Va recordar anècdotes i pors, reconnectant amb el folklore de la seva infància. Volia ballar un sentiment que és propi d’aquest folklore: la mort com a celebració de la vida, la festa i la catarsi individual i col·lectiva.
Luz Arcas funda la companyia La Phármaco el 2009. Entre les seves creacions destaquen Kaspar Hauser. El huérfano de Europa, Miserere i el nou projecte Bekristen/Cristianos, una trilogia el segon capítol de la qual, Somos la guerra, es va estrenar la tardor del 2021. El seu repertori ha girat per diferents països, acompanyat de projectes docents per tot el món i l’ha fet mereixedora del premi El Ojo Crítico de Danza 2015, millor intèrpret femenina de dansa 2015 en els premis Lorca, finalista a la millor intèrpret femenina de dansa en els premis Max 2017, el premi Injuve 2009 i el premi Málaga Crea 2009.
Entitat col·laboradora: Dansa Metropolitana
Modera: Clàudia Brufau